مورد آسیب شناسی ماه – مرغ دریایی



توصیف شده است که دارای تله موش، حوضچه های جلبک سبز و چندین ظرف سم موش است که حداقل یکی از آنها شکسته شده است.

یافته های ناخالص: مرغ 320 گرمی ماده جوان از گونه ای ناشناخته در شرایط تغذیه ای خوب و پس از مرگ خوب با یافته های خارجی جزئی برای کالبد شکافی معرفی شد. در معاینه داخلی، کیسه هوا برنزه و نسبتاً ضخیم شده بود. پریکارد ضخیم و مات، با پلاک های قهوه ای چند کانونی و چسبیده به قلب بود. همچنین چسبندگی های شل چند کانونی بین احشاء، قفسه سینه و کیسه هوایی وجود داشت. ریه ها حاوی مایع قرمز تیره فراوان بودند، قرمز تیره منتشر شده بودند، و هنگامی که در فرمالین قرار می گرفتند، در ظرف کم شناور بودند، که نشان دهنده افزایش تراکم است. بطن عمدتا خالی بود اما حاوی مقادیر کمی از مواد سبز رنگ و یک تکه پلاستیک به قطر 3 میلی متر بود. هر چهار نفر ضایعات مشابهی به درجات مختلف داشتند.

یافته های هیستوپاتولوژیک: چند کانونی در میوکارد سطحی، چربی پریکارد و پراکنده در پریکارد احشایی، پر کردن کیسه پریکارد و چسبیدن به پریکارد جداری، نکروز، التهاب لنفوپلاسمی با ماکروفاژها، گرانولوسیت‌ها و کانون‌های باکتری‌های بازوفیلی مخلوط با کوبریک‌های بازوفیلیک وجود دارد. فیبرین پریکارد حداقل ده برابر طبیعی توسط فیبرین و ادم متسع می شود. کاردیومیوسیت‌های آسیب‌دیده منقبض شده و هیپرائوزینوفیل، متورم و رنگ پریده هستند، یا به طور کامل با فرآیندهای التهابی توصیف شده قبلی جایگزین می‌شوند. در عضله سینه ای، یک فرآیند التهابی مشابه وجود داشت که باعث ایجاد ضایعات مخطط در امتداد صفحه فاسیال می شد. کیسه ها و سروز اندام های مختلف نیز به طور مشابه تحت تاثیر چند کانونی قرار گرفتند.

شکل 1: پارچه مرغ دریایی (Larus sp) از ویسکانسین. (الف) پریکارد (ستاره) به شدت توسط فیبرین، ادم و بقایای نکروزه (H&E) گشاد می شود. (ب) میوزیت لنفوپلاسماسیتیک (پیکان) که ضایعات خطی را در امتداد صفحات فاسیال عضله اسکلتی سینه ای ایجاد می کند (H&E). (C) یک کلنی بزرگ از کوکوباسیل های بازوفیل (ستاره) در پریکارد احاطه شده توسط لنفوسیت ها، سلول های پلاسما و ماکروفاژها که با فیبرین، ادم و بقایای نکروزه (H&E) مخلوط شده اند. (د) میوکاردیت سطحی با کوکوباسیل های گرم منفی و التهاب مخلوط (پیکان). درج: غوطه وری در روغن باکتری های گرم منفی.

تشخیص/های مورفولوژیکی:

  1. قلب، پریکارد، اپی کارد: پری و اپیکاردیت، نکروزان، لنفوپلاسمیتیک با هیستوسیت ها و گرانولوسیت ها، منتشر، شدید، مزمن با کلنی های بزرگ کوکوباسیل های گرم منفی و میوکاردیت چند کانونی خفیف و استئاتیت در مرغ دریایی از گونه های ناشناخته (لاروس sp).
  2. عضله اسکلتی (پکتورال): میوزیت، لنفوپلاسمیتیک، چند کانونی تا ادغام شده، خفیف تا متوسط، مزمن با تعداد کمی کوکوباسیل.
  3. کیسه هوایی: ساکولیت هوا، نکروزان، گرانولوسیتی و هیستیوسیتی، چند کانونی تا کانونی گسترده، شدید همراه با کوکوباسیل های بازوفیل و استئاتیت.
  4. Proventriculus، ventriculus: سرووزیت، نکروزان، لنفوپلاسمیتیک، گرانولوسیتی، کانونی گسترده، متوسط ​​تا شدید همراه با کوکوباسیل های بازوفیل و استئاتیت.

بیماری: بیسگارد تاکسون 40

اتیولوژی: Mergibacter septicusباسیل گرم منفی یا باکتری کوکوباسیلوس کپسوله شده ج Pasteuerellaceae خانواده. پنج سویه تاکنون کشف شده است.

توزیع: این در آمریکای شمالی و اروپا گزارش شده است، اما احتمالاً در سراسر جهان، با توجه به توانایی پرنده دریایی برای مهاجرت از راه دور.

فصلی بودن: هیچ فصلی شناخته شده ای وجود ندارد، اگرچه به نظر می رسد شیوع های بزرگ با آب و هوای شدید یا رویدادهای محیطی مرتبط باشد.

محدوده میزبان: بیشتر پرندگان دریایی، مانند مرغ دریایی، درنا، درنا، حواصیل، اما احتمالاً انواع دیگر پرندگان.

انتقال: احتمالاً یک پاتوژن فرصت طلب است زیرا به عنوان بخشی از فلور تنفسی در افراد سالم در این گونه پرندگان یافت می شود.

علائم بالینی: پرندگان معمولاً مرده، در حال مرگ یا در ناراحتی تنفسی با ضعف قابل توجه یافت می شوند. در اپیزوتیک های طولانی مدت، پرندگان ممکن است بی حالی و نشانه هایی از درگیری عصبی را نشان دهند.

آسيب شناسي: در حال حاضر مشخص نیست که آیا M. septicus می تواند باعث بیماری اولیه یا در صورت فرصت طلبی پس از یک بیماری یا رویداد سرکوبگر سیستم ایمنی شود. اندام های آسیب دیده ممکن است بین گونه ها متفاوت باشد. این بیماری به طور کلی نکروزه تا فیبرینوکروز است و بیشتر کیسه های هوایی، پریکارد، میوکارد، ماهیچه های سینه ای و ریه ها را درگیر می کند.

تشخیص: اگرچه تکنیک های مولکولی در شناسایی این ارگانیسم مهم هستند، شناسایی عامل باید با ضایعات ناخالص و بافت شناسی مطابقت داشته باشد. از آنجایی که این باکتری و باکتری‌های مرتبط با آن می‌توانند فلور طبیعی باشند، مهم است که صرفاً به تشخیص مولکولی اعتماد نکنید. ممکن است لازم باشد سایر فرآیندهای بیماری رد شوند. یک بیماری سرکوبگر ایمنی اولیه مانند بیماری ناشی از سیرکوویروس نیز ارزش بررسی دارد.

نگرانی سلامت عمومی: هیچکدام گزارش نشد

تاثیر بر جمعیت حیات وحش: این ممکن است یک بیماری نوظهور باشد که می تواند منجر به آن شود اپیزوتیک های بزرگ و گسترده که منجر به مرگ و میر بالا در گونه های حساس پرندگان می شود. این موضوع با رویداد مرگ و میر دسته جمعی 300 کرگدن در سال 2016 نشان داده شد که در ساحل واشنگتن پیدا شدند.ناولز و همکاران، 2019). رویدادهای جدید هنوز در حال ثبت هستند و مطالعات برای درک تأثیر کلی بر حیات وحش ادامه دارد.

مدیریت: از آنجایی که این یک بیماری تازه کشف شده است، هنوز هیچ دستورالعمل مدیریتی ایجاد نشده است. یکی از گزینه‌های درمان تک تک پرندگان، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها است، به عنوان مثال M. سپتیک نمایشگاه ها حداقل غلظت بازدارندگی پایین چندین آنتی بیوتیک رایج که برای استفاده دامپزشکی تایید شده اند. در نظر گرفتن مهم است M. septicus هنگامی که شیوع بیماری در میان عوامل استرس زای محیطی مانند شکوفه های مضر جلبکی یا طوفان در جمعیت های گله در معرض خطر رخ می دهد.

منابع:

  • Abdel-GLIL، MY، S. Braune، S. Bouwhuis، Andl. D. Sprague. 2023 اولین توضیح از Mergibacter septicus جدا شده از یک درنای معمولی (Sterna Hirundo) در آلمان. عوامل بیماری زا 12. https://doi.org/10.3390/pathogens12091096
  • دی لوکا، ای.، اس. آلوارز-نارواز، جی. مابونی، آر.پی. باپتیستا، ان ام نمث، کی دی نیدرینگهاوس، جی تی لادنر، جی ام لورچ، جی. کورولوا، اس. لاوت، جی اف پالاسیوس، اندز. سانچز 2021. تجزیه و تحلیل های ژنومی مقایسه ای از طبقه بندی مجدد Bisgaard Taxon 40 به عنوان پشتیبانی می کند. Mergibacter ژنرال نوامبر، ص Mergibacter septicus sp. نوامبر به عنوان گونه‌ای: بینش‌های جدید در مورد فیلوژنی و فاکتورهای بیماری‌زایی یک عضو Pasteurellaceae مرتبط با تلفات پرندگان دریایی. میکروبیول جلو 12: 667356. https://doi.org/10.3389/fmicb.2021.667356
  • Knowles، S.، BL Bodenstein، BM Berlowski-Zier، SM Thomas، SF Pearson، Andj. ام. لورچ. 2019. کشف Bisgaard Taxon 40 در کرگدن (Cerorhinca monocerata) با ذات الریه و سپتی سمی از یک مورد کشنده در واشنگتن، ایالات متحده آمریکا. جی وایلدل دیس 55:246-249. https://doi.org/10.7589/2017-12-309
  • Nierdringhauss، KD، LA Shender، A. Dinuovo، ​​L. J، Flewelling، G. Maboni، S. Sanchez، PJ Deitschel، J. Fitzgerald، Andn. ام. نمت. 2021. کل مرگ و میر (استرنا هیروندو) و ساندویچ (تالاسئوس ساندویسنسیس) ماهیگیران مرتبط با عفونت Bisgaard Taxon 40 در جزیره مارکو، فلوریدا، ایالات متحده. J Comp Pathol 184: 12-18. https://doi.org/10.1016/j.jcpa.2021.01.009



Source link