دانشمندان FORT تحقیقاتی را در کنفرانس حیات وحش وایومینگ ارائه خواهند کرد



حذف برگ سوزنی برای بهینه‌سازی نتایج تنوع زیستی در جنگل‌های سورمی‌شاب و ارس

نیکلاس جی. ون لننبرایان اس. تارباکس، کامرون ال. آلدریج

بررسی اجمالی: حکیم بزرگ (Centrocercus urophasianus) و دیگر پرندگان آواز خوان درمنه از حذف درختان مخروطی در زیستگاه های درمنه سود می برند. متأسفانه، شواهد روزافزون نشان می دهد که گونه های مربوط به پینون و ارس، از جمله جِی رو به زوال (ژیمنورینوس سیانوسفالوس)، احتمالاً با حذف مخروطیان تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، مدیران به اطلاعاتی نیاز دارند که در آن حذف مخروطیان می‌تواند برای مدیریت همزمان جنگل‌های درمنه و درخت عرعر اعمال شود. برای رفع این نیاز، ما از مدل‌های زیستگاه پرندگان آوازخوان اخیراً توسعه‌یافته و برنامه‌ریزی اعداد صحیح خطی برای شناسایی مکان‌هایی برای حذف مخروطی‌ها استفاده کردیم که می‌تواند مزایای گونه‌های پرنده آوازخوان را از افسنطین به حداکثر برساند و پیامدهای منفی را برای گونه‌های مرتبط با جنگل به حداقل برساند.

فراتر از درصد پوشش: نرخ تغییر در پوشش سالانه تهاجمی چمن به منظور اطلاع از اقدامات مدیریتی در اکوسیستم های وایومینگ ساوجتی

مورگان دی روشهکامرون ال. آلدریج، میشل آر. کریست، کاترین اس. یارنویچ، هلن آر. سوفر، جولی ای. هاینریش

بررسی اجمالی: تهاجم علف های سالانه رژیم های آتش سوزی جنگل ها را تغییر داده و به تخریب اکوسیستم درمنه کمک کرده است. نرخ تغییر در پوشش چمن مهاجم سالانه مسیرهای تهاجم را توصیف می کند و می تواند توسط مدیران زمین برای تنظیم دقیق مکان ها برای درمان اولویت دار گونه های مهاجم استفاده شود. ما نرخ تغییر در پوشش علف سالانه مهاجم را محاسبه کردیم و الگوهایی را در نرخ تغییر در زیست بوم درمنه توصیف کردیم و از این اطلاعات برای شناسایی فرصت‌های مدیریتی بالقوه استفاده کردیم. ما این گزینه‌های مدیریتی را برای شناسایی مناطقی از بیوم افسنطین که می‌توان برای اهداف مختلف اولویت‌بندی کرد، ترسیم کردیم و نشان دادیم که چگونه این مناطق با چارچوب‌های مدیریتی هماهنگ هستند.

درک شرایط خاکی-اقلیمی گذشته و آینده برای اطلاع از مدیریت مرتع

مایکل اس اودانل

بررسی اجمالی: دما و رطوبت خاک (اقلیم خاک) پیوندهای مهمی بین آب و هوا و شرایط رشد ایجاد می کند. من رژیم‌های خاک-اقلیم متفاوت مکانی را با ترکیب ورودی‌های خاک و آب و هوا، ذوب برف و زمان نفوذ آب در یک مدل موجود تخمین می‌زنم. من برای اولین بار این روش را در غرب ایالات متحده با استفاده از میانگین ماهانه آب و هوا (1981-2010) به کار بردم و در حال حاضر با استخراج رویدادهای روز تقویم و برآورد شرایط خاک-اقلیم، تخمین تبخیر و تعرق را بهبود می بخشم. من همچنین سناریوهای پیش‌بینی آب و هوا را ارزیابی می‌کنم که بر سه مسیر مشترک اجتماعی-اقتصادی و سه میانگین آب و هوایی متکی هستند. من با کاربردهای فعلی و اینکه چگونه سناریوهای اقلیمی آینده می توانند مدیریت را آگاه کنند، نتیجه گیری خواهم کرد.

استفاده از داده‌های مدیریت گسترده، آتش‌سوزی، خاک و پوشش گیاهی از نظر مکانی و زمانی برای مدل‌سازی بازیابی و بازیابی پالین

برایان سی تاربکسآدریان پی مونرو، مایکل اس. اودانل، جولی ای. هاینریش، دیوید اس پیلیود، میشل آی. جفریس، جاستین ال. ولتی، رابرت اس. آرکل، پیتر اس. کوتس، کامرون ال. آلدریج

بررسی اجمالی: برای مبارزه با تداوم تخریب زیستگاه درمنه به احیای موثر نیاز است، اما درک شرایطی که تعیین می کند زمان، کجا و با چه سرعتی بازیابی خاکشیر رخ می دهد، یک تحقیق ضروری برای اولویت بندی و اجرای احیا است. ما مجموعه‌های داده‌ای را دربرگیرنده توسعه‌های فضایی-زمانی گسترده برای مدل‌سازی بازیابی درمنه در سراسر بیوم (1986-2021) و تولید تخمین‌های حساس به بافت از اثربخشی درمان و تأثیر عوامل محیطی، و همچنین پیش‌بینی‌های فضایی متمایز سطوح بازیابی افسنطین را تجزیه و تحلیل کردیم. این تحلیل‌ها به عنوان ورودی برای تحلیل‌های اقتصادی مقرون‌به‌صرفه، ابزارهای اولویت‌بندی بازیابی و سایر تلاش‌های علمی عمل خواهند کرد.

گسترش ابتکار حفاظت از منظره وایومینگ به تمام وایومینگ

کامرون ال. آلدریجبرایان سی تاربکس، نیکلاس جی. ون لنن، آدریان پی. مونرو، جسیکا ای شایورز، کورتنی جی. دوچارت

بررسی اجمالی: ابزارهای پشتیبانی تصمیم برای تسهیل انتخاب های استراتژیک در مورد مکان و چگونگی تخصیص کارآمد و مؤثر منابع برای اطمینان از عملکرد و پایداری اکوسیستم های درمنه در آینده مورد نیاز است. ما در ابتدا یک ابزار اولویت‌بندی حفاظت فضایی به نام PReSET (ابزار بازسازی اکوسیستم اولویت Sageland) را برای بهینه‌سازی بازیابی ساج‌براش در جنوب غربی وایومینگ توسعه دادیم و از آن زمان این ابزار را در سراسر زیست‌شناسی ساج‌براش این ایالت گسترش داده‌ایم. ابزار ما از منابع داده های فضایی در حال ظهور برای ایجاد منابع پشتیبانی تصمیم با منافع مستقیم برای برنامه ریزی حفاظت و بازسازی منظر استفاده می کند و انعطاف پذیری در چارچوب ابزار امکان توسعه سناریوهای بهینه سازی سفارشی را فراهم می کند.

پیش‌بینی زیستگاه فصلی با دامنه وسیع برای تگرگ باغ از یک مجموعه داده ردیابی بزرگ

گرگوری تی وانمگان ام. مک لاکلان، جفری ال. بک، تیموتی باودن، پیتر اس. کوتس، کورتنی جی. کانوی، دیوید کی. دالگرن، جاناتان بی. دینکینز، آرون ان. جانستون، کریستین ای. هاگان، پل دی. ماکلا، دیوید ای. ناگل، مایکل آ. شرودر، جیمز اس. سدینگر، لیا والدنر، برت ال. واکر، پری جی ویلیامز، اشلی ال ویپل، کامرون ال. آلدریج

بررسی اجمالی: جمعیت های حیات وحش معمولاً برای برآوردن نیازهای منابع، پیوندهای زیستگاهی خود را به طور موقت تغییر می دهند و شناسایی و اولویت بندی زیستگاه ها در دوره های فصلی مشخص را مهم می کند. ما مجموعه‌ای از داده‌های مکان را از بررسی‌های ردیابی گردآوری کرده‌ایم که توزیع گسترده‌ای از درمنه‌های بزرگ در ایالات متحده را پوشش می‌دهد (Centrocercus urophasianus) برای توسعه مجموعه ای از مدل ها و نقشه های پیش بینی زیستگاه برای اداره مدیریت زمین. ما از توابع انتخاب منابع برای توسعه الگوهای فصلی عمومی (بهار، تابستان و زمستان) و الگوهایی که دوره‌های تولید مثل خاص (زیستگاه‌های لانه‌سازی و پرورش) را هدف قرار می‌دهند، استفاده کردیم. ما نمونه‌های خاصی از پیش‌بینی‌ها و عملکرد نقشه‌برداری شده در محدوده وسیع‌تر sagebrush در وایومینگ ارائه می‌کنیم.



Source link